طراحی و ساخت ماشین های گرمایش القایی صنعتی بسیار پیچیده است. در اینجا ما چهار ماژول اصلی و کاربردی را به شما معرفی می کنیم.

بخش یکسوسازی ماشین گرمایش القایی

این قسمت از ماشین گرمایش القایی وظیفه تبدیل جریان متناوب 50/60 هرتز را به جریان DC از طریق یکسو کننده و خازن صافی بر عهده دارد. بخش یکسوسازی یک ماشین گرمایش القایی به طور معمول جریان DC پایدار و مداوم را برای ماژول بعدی ارائه می دهد.

بخش مبدل ماشین گرمایش القایی

بخش مبدل، جریان DC تولید شده توسط بلوک قبل را با استفاده از IGBT یا MOSFET و مدار تشدید LC به جریان AC با فرکانس بالا تبدیل می کند. برای کاربردهای مختلف، انتخاب فرکانس ماشین های گرمایش القایی نیز متفاوت است. پس از محاسبه و انتخاب فرکانس پایه، باید مقدار فرکانس را با مقدار L و C مدار تشدید مطابقت دهیم. زاگرس ماشین های القایی با کیفیت بالا و با فرکانس های مختلف ارائه می دهد. محصولات این شرکت از لحاظ فرکانسی به سه دسته فرکانس متوسط، فرکانس التراسونیک و فرکانس بالا تقسیم می شوند.

 بخش خروجی ماشین گرمایش القایی

معمولا، کویل و ترانسفورماتور را به عنوان قسمت خروجی تعریف می کنیم. در حالی که ترانسفورماتور وظیفه تغییر ولتاژ بالا/جریان کم به ولتاژ کم/ جریان بالا را بر عهده دارد، با جریان بالایی که در خروجی ترانسفورماتور ایجاد می شود یک میدان مغناطیسی قوی توسط کویل به وجود می آید که باعث می شود قطعه ای که درون کویل قرار می گیرد به سرعت به دما برسد.

بخش کنترل ماشین گرمایش القایی

این بخش مغز کل ماشین است. در مرحله اول، ما قسمت های سخت افزار را که اکثراً از ماژول های نیمه هادی تشکیل شده بودند را شرح دادیم. استفاده از مدار کنترلی کاملاً دیجیتال به عنوان هسته سیستم کنترل، عملکردهای مختلفی مانند تولید PWM  و حلقه قفل فاز دیجیتال را در اختیار ما قرار می دهد. با استفاده از سنسورهای مختلفی که برای محافظت از اجزای اصلی ماشین نصب می شوند وضعیت کار قسمت های مختلف را در هر لحظه بررسی می کنیم و در صورت خرابی قطعات اصلی و پر هزینه سیستم کنترل به دستگاه اجازه کار نمی دهد.