پیش گرم القایی چیست؟

پیش گرمایش القایی فرآیندی است که در آن مواد یا قطعات کار قبل از پردازش بیشتر توسط القایی گرم می شوند. دلایل پیش گرمایش متفاوت است. در صنعت کابل و سیم، هسته های کابل قبل از اکستروژن عایق گرم می شوند. نوارهای فولادی قبل از ترشی و پوشش روی از قبل گرم می شوند. پیش گرمایش القایی همچنین فلزات را قبل از خم شدن نرم می کند و لوله ها را برای جوشکاری آماده می کند. راه‌حل‌های پیش‌گرم‌کننده سیار، تعمیر را در محل تسهیل می‌کنند.

مزایای پیش گرم القایی چیست؟

سیستم های پیش گرمایش القایی زاگرس بسیار کارآمد هستند که منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. هنگام پیش گرم کردن نوارهای فولادی، کابل و سیم، یکسو کننده های دیود ضریب توان ثابت 95% را تضمین می کنند، بنابراین هزینه های توان راکتیو را حذف می کنند. زمان چرخه کوتاه است و تطبیق خودکار مداوم به این معنی است که یک تک کویل می تواند محدوده های تولید گسترده ای را تحمل کند. سیستم های پیش گرمایش القایی فشرده هستند و به راحتی در خطوط تولید موجود یا برنامه ریزی شده ادغام می شوند.

کوره القایی پیش گرم در کجا استفاده می شود؟

پیش گرمایش القایی در صنایع خودروسازی، مکانیکی، هوانوردی، الکتروتکنیکی، کالاهای سفید و کشتی سازی استفاده می شود. زمینه اصلی استفاده، پیش گرمایش برای جوشکاری است. سیستم های پیش گرمایش القایی در بخش های دریایی برای پیش گرم شدن جوش در محل استفاده می شود. همچنین اغلب برای انجام تعمیرات و نگهداری به سیستم عامل های نفت و فرودگاه ها استفاده  می شوند.